در این بلاگ میخواهیم راه هایی برای درمان ساده بیماری ها ارائه کنیم

۷ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

کرونای امیکرون ممکن است نیازمند دوز چهارم واکسن کرونا باشد

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه آمریکایی «Webmd»، مقامات شرکت فایزر اعلام کردند سویه جدید امیکرون ممکن است این احتمال را افزایش دهد که مردم زودتر از آنچه انتظار آن می‌رفت، نیازمند دوز چهارم واکسن کرونا باشند.

بنا بر اعلام فایزر، استاندارد تزریق دو دوز واکسن ممکن است کمتر در برابر این سویه مؤثر باشد و یک دوز تقویتی، آنتی بادی‌های خنثی کننده را افزایش می‌دهد. طبق اعلام فایزر، جدول زمانی برای تزریق دوز چهارم نیازمند آن است که تسریع شود.

«آلبرت بورلا» دکتر و مدیرعامل شرکت فایز که پیشتر گفته بود حدود یک سال پس از تزریق دوز سوم ممکن است به دوز دیگری نیاز باشد، حال با آمدن سویه امیکرون نظر دیگری دارد. دانشمندان شرکت فایزر معتقدند دوز چهارم که سویه امیکرون را هدف قرار می‌دهد، ممکن است زودتر مورد نیاز شود.

او در مصاحبه با شبکه آمریکایی «سی ان بی سی» اعلام کرد: با سویه امیکرون، باید منتظر ماند و دید؛ چرا که ما اطلاعات خیلی کمی داریم. ما شاید نیاز به تسریع داشته باشیم.

او در ادامه گفت:، اما هم اکنون مهمترین چیز آن است که ما زمستان را در پیش رو داریم. از منظر مراقبت‌های بهداشتی مهم آن است که بفهمیم برای گذر از زمستان، نیازمند محافظتی خوب هستیم.

این در حالی است که یکی از دانشمندان ارشد شرکت فایز نیز به تازگی گفته است تزریق دوز چهارم – که احتمالا امیکرون را هدف قرار دهد – احتمالا ضروری است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا (CDC) هنوز در تلاش است تا مشخص کند سویه امیکرون چطور بر روند بیماری تأثیر می‌گذارد و آیا این سویه مسری‌تر است و سبب ایجاد بیماری شدیدی تری می‌شود یا خیر.

سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه اعلام کرد سویه امیکرون تا کنون در ۵۷ کشور جهان گزارش شده است. 

 

 

منبع: دوز چهارم کرونا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نسرین حسنی

کاهش ۹۰ درصدی خطر مرگ با تزریق دوز سوم واکسن کرونا

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از هلث دی نیوز، یافته‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد که افراد دریافت کننده دوز تقویتی (بوستر) نسبت به افرادی که صرفاً واکسیناسیون اولیه دو دوز را دریافت کرده‌اند، ۹۰٪ کمتر احتمال دارد در اثر عفونت دلتا فوت کنند.

دکتر «ویلیام شافنر»، سرپرست تیم تحقیق، گفت: «این حفاظت در چند ماه آینده بسیار مهم خواهد بود، زیرا نوع دلتا همچنان سویه غالب است. اگرچه ما با ظهور اُمیکرون روبرو هستیم، اما بیش از ۹۵ درصد از همه عفونت‌های جدید امروزه توسط دلتا ایجاد می‌شوند.»

برخی از متخصصان بیماری‌های عفونی انتظار دارند اُمیکرون در نهایت دلتا را از بین ببرد و با توجه به افزایش انتقال پذیری کووید، به نوع غالب کووید تبدیل شود.

مطالعات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که سویه اُمیکرون میزان مصونیت حاصل از واکسن را در افرادی که دوره کامل دو دوز تزریق را دریافت کرده‌اند، بیش از ۲۵ برابر کاهش می‌دهد.

اما محققان معتقدند دوز سوم (بوستر) سطح آنتی بادی را به جایی که قبل از اینکه اُمیکرون پدیدار شود، افزایش می‌دهد.

به گفته شافنر، «اگرچه دو دوز واکسن ممکن است همچنان در برابر بیماری شدید ناشی از سویه اُمیکرون مصونیت ایجاد کند، اما محافظت با دوز سوم واکسن بهبود می‌یابد.»

داده‌های جدید نشان می‌دهد افرادی که حداقل پنج ماه پس از اتمام سری دو دوز اولیه خود، واکسن تقویت‌کننده (بوستر) دریافت کرده‌اند، نسبت به افرادی که تقویت‌کننده دریافت نکرده‌اند، ۹۰ درصد کمتر با مرگ و میر روبرو هستند.

محققان معتقدند واکسن تقویت کننده میزان آنتی بادی را به گونه‌ای افزایش می‌دهد که می‌تواند بر پتانسیل جهش‌های اُمیکرون برای فرار از سیستم ایمنی غلبه کند.

 

 

منبع: دوز سوم کرونا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نسرین حسنی

درمان بی اشتهایی در بزرگسالان در طب سنتی

تمبر هندی ملین و طعم دهنده خوبی است که در اکثر غذاهای جنوب هند از آن استفاده می شود. علاوه بر این، در درمان بی اشتهایی و هضم بهتر غذا از آن استفاده می کنند.

برای استفاده از این درمان خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

  • 10 گرم تمبر هندی؛
  • یک فنجان آب؛
  • مقداری نمک برای طعم دادن؛
  • مقداری فلفل سیاه برای طعم دادن.

روش مصرف:

1- تمبر هندی را برای چند ساعت درون آب خیس کنید.

2- سپس آب آن را جدا کرده و مقداری نمک و فلفل به آب اضافه کنید تا مزه آن بهتر شود.

3- این نوشیدنی را بنوشید.

برای درمان بی اشتهایی، می توانید برای چند روز، هر زمانی که احساس کردید که اشتهایی به غذا ندارید، از این روش استفاده کنید.

3. گشنیز برای افزایش اشتها

گشنیز

گشنیز برای درمان سوء هاضمه مناسب است و در آزادسازی آنزیم های طبیعی به معده کمک می کند. به همین دلیل یکی از درمان های طبیعی برای کم اشتهایی به شمار می رود.

برای استفاده از این درمان خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

  • ½ پیمانه برگ های گشنیز؛
  • آب.

روش مصرف:

1- برگ های گشنیز و مقداری آب را درون مخلوط کن ریخته تا نوشیدنی یکدستی حاصل شود.

2- با معده خالی این نوشیدنی را بنوشید.

می توانید هر روز صبح، این نوشیدنی را میل کنید.

4. چای رازیانه برای درمان کم اشتهایی

درمان بی اشتهایی با چای رازیانه

تخم رازیانه باعث می‌شود که کبد تولید صفرا را افزایش دهد. صفرا هضم غذا را بهتر کرده و در نتیجه اشتها را نیز بیشتر می‌کند.

برای استفاده از این درمان خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

  • 1 قاشق چای‌خوری تخم رازیانه؛
  • ½ قاشق چای‌خوری تخم شنبلیله؛
  • 2 الی 3 فنجان آب.

روش مصرف:

1- آب را روی حرارت گذاشته و تخم رازیانه و شنبلیله را به آن اضافه کنید تا دم بکشد.

2- چای را از روی حرارت برداشته و آن را صاف کنید و بنوشید.

3- برای خوشمزه کردن چای، می توانید مقداری عسل یا آب پرتقال به آن اضافه کنید.

برای افزایش اشتها، می توانید هر روز یک یا دو بار، از این چای بنوشید.

احتیاط : لطفاً قبل از اینکه، از این روش درمانی برای افزایش اشتهای کودکان و نوزادان استفاده کنید، حتما با پزشک خود مشورت کنید!

5. زنجبیل و گشنیز

زنجبیل و گشنیز

زنجبیل یکی از گیاهانی است که در درمان بی اشتهایی در بزرگسالان در طب سنتی و تقویت سیستم ایمنی و گوارشی بدن تاثیر زیادی دارد.

تخم گشنیز نیز یکی از موادی است که از گذشته تا کنون در درمان بی اشتهایی استفاده می شود. ترکیب این دو ماده با هم، می تواند به راحتی بی اشتهایی را درمان کند.

برای استفاده از این درمان خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

  • پودر تخم گشنیز؛
  • پودر زنجبیل خشک شده؛
  • 100 میلی لیتر آب.

روش مصرف:

1- پودر تخم گشنیز و پودر زنجبیل خشک را با نسبت 5 به 1 مخلوط کنید تا به اندازه یک قاشق غذاخوری شود.

2- این مخلوط را درون آب بریزید. سپس آب را روی حرارت ملایم بگزارید تا حجم آن نصف شود.

3- مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود. سپس در حالی که هنوز گرم است آن را بنوشید.

برای افزایش اشتها می توانید هر روز این معجون گیاهی را بنوشید.

6. دانه کاروم

دانه کاروم

دانه کاروم یکی از موادی است که در پخت غذاهای هندی برای هضم بهتر غذا استفاده می شود. همچنین این دانه خاصیت ضد نفخ و ضد اسیدی دارد و به ترشح آنزیم های گوارشی نیز کمک می کند. در نتیجه یکی از بهترین روش ها برای افزایش اشتها محسوب می شود.

برای استفاده از این درمان خانگی به مواد زیر نیاز دارید:

  • 1 قاشق چای‌خوری دانه کاروم؛
  • یک فنجان آب گرم.

روش مصرف:

دانه های کاروم را در آب گرم ریخته و آن را میل کنید.

برای افزایش اشتهایتان می توانید هر روز صبح، این کار را انجام دهید.

7. مصرف ویتامین ها برای افزایش اشتها

بی اشتهایی و مصرف ویتامین

یک دسته از ویتامین هایی که در افزایش اشتها نقش مهمی دارند، ویتامین های گروه B هستند. این گروه از ویتامین ها، انرژی غذا را در بدن آزاد می کند و باعث افزایش اشتها می شوند. کمبود هر کدام از ویتامین های این گروه، به تنهایی، باعث ایجاد اختلال در اشتها و هضم نادرست غذا می شود.

برای مصرف این ویتامین باید با پزشکتان مشورت کنید تا در صورت کمبود آن در بدنتان، ویتامین مناسب شما را تجویز کند.

احتیاط: هرگز بدون مشورت با پزشک به نوزادان و کودکان نوشیدنی و قرص های مکمل ندهید!

 

ادامه مطلب درمان بی اشتهایی در بزرگسالان در طب سنتی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نسرین حسنی

سیاه دانه و درمان سینوزیت

التهاب و عفونت سینوزیت یکی از بیماری های شایع در این فصل از سال است و معمولاً در اثرسرما خوردگی و یا آنفلوانزا اتفاق می افتد هرچند که می تواند به تنهایی هم بروز کند، دراثر التهاب سینوزیت مسیر هوایی بدن دچار اختلال می شود و فرد با علائمی مانند تب بالا، ترشحات زرد رنگ بینی، تنگی نفس و آسم، تورم صورت،عطسه و سرفه مواجه می شود، التهاب سینوس حتی می تواند باعث سردرد و درد دندان ها به دلیل نزدیکی به فک شود .

درمان التهاب سینوس ها اهمیت فراوانی دارد زیرا می تواند بر تنفس فرد اثر منفی بگذارد، همچنین باکتری ها و ویروس ها از طریق سینوس عفونی می توانند وارد مغز شوند و سبب بیماری های جدی در فرد شوند.

تشخیص التهاب سینوس ها ازطریق عکسبرداری یا بررسی علائم بالینی انجام می شود واغلب بیماری توسط دارو برطرف می شود و در موارد حاد جراحی برای تخلیه التهاب ها و کیست های  باکتریایی مورد نیاز است.

درمان نشدن سینوزیت می تواند باعث مزمن شدن این بیماری شده و هر بار که فرد مبتلا به سرما خوردگی یا آنفلوانزا شود یا در مجاورت هوای سرد قرار بگیرد بیماری در او تشدید شود.

معمولاً درمان التهاب سینوزیت طولانی است و بین ۵ الی ۱۰ روز طول می کشد و نیاز به مصرف مقادیر بالایی از آنتی بیوتیک های قوی دارد.

علاوه بر درمان های دارویی و مصرف آنتی بیوتیک ها می توان از مواد طبیعی نیز برای برطرف کردن التهاب سینوس ها استفاده کرد، گیاه سیاه دانه می تواند به سرعت التهاب و باکتری های مضررا بر طرف کند، این دانه های خوش طعم وشفابخش حاوی مواد شیمیایی بسیار مفید به نام بتا استرول، کاروتن، اسید اولئیک، اسید لینولئک، پالمتیک، استئاریک و نیز یک روغن بسیار مفید به نام nigellone است.

این روغن دارای حاوی آنتی اکسیدان است و خواص ضد درد، ضد باکتری، ضد قارچ، ضد تشنج، آنتی هیستامین، ضد التهابی، ضد اسپاسمی و نیزقابلیت تقویت سیستم ایمنی بدن را دارد.

برای استفاده از سیاه دانه برای برطرف کردن التهاب سینوزیت می توانید مقداری ازدانه های آن را در یک پارچه توری قرار دهید وسر آن را گره زده نزدیک بینی خود قرار دهید و بوی آن را استشمام کنید تا التهاب برطرف شود، عطری که از این دانه ها پخش می شود می تواند مجاری تنفسی را باز و میکروب ها و باکتری ها را نابود کند.

همچنین می توانید مخلوط دانه های زیره سبز و سیاه دانه یا روغن این دانه ها را در یک ظرف حاوی آب گرم ریخته و با استفاده از حوله بخور آب گرم دهید، بخور می تواند باعث ورود عطر این دانه ها به درون مجاری تنفسی و رفع التهاب و میکروب های آن شود.

به جز سیاه دانه می توان از مخلوط زنجبیل  وعسل  نیز برای درمان التهاب سینوزیت استفاده کرد، هم زنجبیل و هم عسل حاوی مواد ضدعفونی کننده و باخاصیت درمانی بالا برای رفع بیماری ها هستند، برای بهره مندی از خواص این داروی خانگی باید زنجبیل را خرد کرده و با مقداری عسل و آب گرم مخلوط کنید و روزی دوبار مصرف کنید تا سلامت خود را بدست آورید.

 

دکتر سلام

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نسرین حسنی

خط خنده و از بین بردن آن

درمان‌های زیبایی و قطعی برای از بین بردن خط خنده در دو هفته

خط‌های دور لب سال به سال بیشتر می‌شوند و خیلی از ما همیشه در حال جنگیدن با آنها هستیم. خیلی وقت‌ها نمی‌توانیم آنها را با روش‌های طبیعی درمان کنیم. باز جای خوشحالی دارد که این خطوط برای سلامتی ما خطری ندارند! به همین دلیل، شاید بتوانیم با آنها کنار بیاییم.

در حال حاضر، روش‌های زیبایی زیادی برای از بین بردن چروک‌های صورت باب شده است که ممکن است برای سلامتی ضرر داشته باشند. مثلا پر کردن حفره‌های پوستی، تزریق بوتاکس، microneedling Peels و لیزر پوست برای بازسازی آن از این دسته روش‌ها هستند.

بعضی از این روش‌ها، تأثیرات دائمی و اساسی روی پوست می‌گذارند؛ اما خطراتی را نیز به همراه می‌آورند؛ برای مثال: آسیب به عصب‌های صورت، عفونت، زخم ، جراحت و درد از جمله خطرات عمل‌های زیبایی محسوب می‌شوند. بنابراین، بهتر است از  این عمل‌های دوری کنید و چین و چروک‌های صورت‌تان را به حال خودشان بگذارید.

به هر حال، کسانی که روی ظاهر و زیبایی خود حساس هستند، نمی‌توانند خطوط و چروک‌های اطراف دهان خود را تحمل کنند.  پیروی از روش‌هایی که در اینجا گفته می‌شود، می‌توانند به آنها کمک کنند تا چروک‌های پوست‌شان را از بین ببرند.

۱. بوتاکس: در این روش، حفره‌ها و خطوط پوست با آمپول پر می‌شوند. این آمپول حاوی ماده‌ای به نام« neurotoxin» است که به آن سم بوتولیسم گفته می‌شود.

این تزریقات برای زیبایی انجام می‌شوند. زمانی که بوتاکس می‌کنید، این سم را به نقاطی که چروک دارند، تزریق می‌شود. با این کار ماهیچه‌های صورت به‌طور موقت، ضعیف یا فلج می‌شوند. در عوض، صورت استراحت می‌کند و خطوط و چین و چروک‌های آن کمتر می‌شوند.

۲. پر کردن پوست: در این روش، تزریقاتی در زیر پوست صورت می‌گیرد تا چروک‌های صورت کمتر و پوست بازسازی شود. با ورم صورت و انجام تزریقات زیرپوستی، چروک‌ها کمتر دیده می شوند.

۳. عمل جراحی: یک عمل جراحی به نام Subcision وجود دارد که با انجام دادن آن، چروک‌های صورت به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. در این عمل جراحی، چروک‌های صورت با موادی پر می‌شوند.

۴. درمان بازسازی پوست: این روش درمانی، لایه‌های آسیب‌دیده پوست را با ظرافت و دقت زیادی برمی‌دارد و سلول‌های جدید پوستی را پرورش می‌دهد تا پوست، سلامتی، طراوت و جوانی خود را به دست آورد.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نسرین حسنی

بی حس شدن پاها از زانو به پایین

بدن شما دارای شبکه پیچیده ای از اعصاب است که از نوک انگشتان پایتان به مغز شما پیام میفرستد و دوباره پیام را از مغز به انگشتانتان برمی گرداند. ممکن است یکی از دلایل بی حسی در پاهایتان آسیب، انسداد، عفونت یا جمع شدگی اعصاب باشد!

علت بی حس شدن پاها از زانو به پایین عبارتند از :

  • بیماری ام اس ( برای اطلاع از بیماری ام اس کلیک کنید )
  • الکلیسم (الکلیسم‌ عبارت‌ است‌ از وابستگی‌ جسمانی‌ و روانی‌ به‌ الکل‌)
  • بیماری« شارکو ماری توث» (نوعی ناهنجاری عصبی و بیماری ارثی می‌باشد که باعث فلج عضلات و ساق پا و تغییر شکل آنها می‌شود. .در هر دو هزار و پانصد نفر یک نفر دچار آن می‌شود)
  • دیابت و نوروپاتی دیابتی (در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد)
  • سرمازدگی
  • سندرم گیلن باره (نوعی نوروپاتی محیطی است که بر اثر حمله سیستم دفاعی بدن به اعصاب محیطی وارد می‌شود)
  • فتق دیسک (عارضه‌ای است که به علت ضربه یا بلندکردن جسم سنگین یا گاهی خود به خود در ستون فقرات اتفاق می‌افتد)
  • بیماری لایم (نوعی عفونتی که از طریق نیش یک کنه و یک نوع باکتری در بدن ایجاد میشود )
  • نوروم مورتون (افزایش ضخامت بافت عصبی در کف پا و بین استخوان های ۳ و ۴ پا است)
  • مولتیپل اسکلروزیس ( MS، نوعی بیماری پیشرونده و تحلیل برنده غلاف میلین سلول‌های عصبی در سیستم عصبی مرکزی است)
  • بیماری شریان محیطی (باریک شدن شریان‌های بیرون از قلب به علت تجمع رسوبات است)
  • بیماری عروق محیطی (به بیماری رگهای خونی خارج از قلب و مغز گفته می شود که باعث تنگ شدن رگهایی می شود که به پاها، دستها، معده و کلیه ها خون‌رسانی می کنند)
  • سیاتیک (به مجموعه علائمی گفته می‌شود که در اثر تحت فشار قرار گرفتن یا تحریک عصب سیاتیک ایجاد می شود)
  • زونا (یک بیماری ویروسی است که عامل مولد آن ویروس واریسلا زوستر (عامل آبله مرغان) است)
  • اثرات جانبی داروهای شیمی درمانی
  • آسیب نخاعی
  • واسکولیت یا التهاب رگ های خونی (به مجموعه ای از بیماریهای التهابی رگهای خونی (سرخرگ‌ها، سیاهرگ‌ها و مویرگ‌ها) گفته می‌شود)

بی حسی و گرفتگی پا به این دلیل اتفاق می افتد که اعصاب پا در هنگام نشستن جمع و فشرده می شوند. وقتی می ایستید و جریان خون به پاهایتان باز می گردد، تازه این بی حسی را احساس می کنید. تا زمانی که خون به طور کامل به پاهایتان برنگشته هم چنان احساس سوزن سوزن شدن  خواهید داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نسرین حسنی

رشد آلت تناسلی تا چه سنی ادامه پیدا می کند

رشد آلت تناسلی آقایان در دوران بلوغ و از ناحیه ی قطر و طول، شروع  می شود. پس از پایان دوره ی بلوغ، احتمال اینکه اندازه ی آلت تناسلی بیشتر شود، بسیار کم است و بعید به نظر می رسد. البته برخی آقایان در ابتدای 20 سالگی، ممکن است که اندازه ی آلت تناسلی شان تغییر کند.

بسیاری از آقایان در برخی مواقع، نسبت به اندازه ی آلت تناسلی خود نگران و حساس می شوند. با این حال، تحقیقات مختلف نشان داده که بیشتر این افراد اندازه آلت تناسلی شان در محدوده ی طبیعی است. همچنین مطالعات مختلف نشان می دهد که اکثر مردم از طول آلت تناسلی شریک زندگیشان راضی هستند.

در این مقاله از دکتر چک، در مورد میزان رشد آلت تناسلی در دوران بلوغ، میانگین اندازه آلت تناسلی آقایان و حقیقت برخی از رایج ترین اشتباهات در مورد اندازه آلت تناسلی مرد مطالعه خواهیم کرد.

اندام تناسلی تا چه سنی رشد می کند؟

در دوران بلوغ، رشد آلت تناسلی پسران شروع شده و پوست آن ضخیم تر می شود. برای پسران، دوره ی بلوغ به طور کلی بین 12 تا 16 سالگی رخ می دهد. این بیماری در هر نقطه ای از جهان بین سنین 8 الی 14  شروع می شود و ممکن است تا 4 سال ادامه پیدا کند. در این دوره، آلت تناسلی دراز تر و ضخیم تر می شود. میزان سرعت رشد در افراد مختلف می باشد. پس از پایان دوره ی بلوغ، میزان رشد آلت تناسلی متوقف می گردد. معمولا با رسیدن به سن 18 سالگی این اتفاق رخ می دهد. تغییرات دیگری که در دوران بلوغ بر آلت تناسلی و دستگاه تناسلی رخ می دهد، عبارت است از:

  • رشد بیضه ها؛
  • نازک شدن و قرمز شدن بیضه ها؛
  • رشد موهای ضخیم در اطراف آلت تناسلی مرد؛
  • ترشح شبانه ی مایع منی یا “ارگاسم شبانه” که در هنگام خواب رخ می دهد؛
  • نعوظ های مکرر و انزال.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
نسرین حسنی