در این بلاگ میخواهیم راه هایی برای درمان ساده بیماری ها ارائه کنیم

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

روش های رشد سریع ناخن دست

داشتن ناخن های بلند و مرتب زیبایی را به دست های شما اضافه می کند. به همین دلیل اغلب  خانم ها دوست دارند ناخن های بلند، محکم و مرتبی داشته باشند. در این مطلب راه های مختلفی برای بلند شدن ناخن ها، تقویت و استحکام آنها پیشنهاد شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نسرین حسنی

اختلال پرخوری چیست؟ + علائم، دلایل و راه‌‌ های درمان

اختلال پرخوری چیست؟

همه ما هر از گاهی بیش از حد غذا می خوریم. اما اگر به طور مرتب پرخوری می کنید در حالی که احساس می کنید کنترلی روی خود نداشته و قادر به توقف پرخوری خود نیستید، ممکن است دچار اختلال پرخوری شده باشید. اختلال پرخوری یک اختلال تغذیه ای شایع است که در آن شما مرتبا مقدار زیادی غذا را می خورید در حالی که احساس می کنید قدرتی برای توقف آن ندارید و در طول مدت غذا خوردن و بعد از آن به شدت درمانده و پریشان هستید.

شما ممکن است تا حدی بخورید که به دردسر بیفتید سپس تحت تاثیر احساس گناه، شرمندگی یا افسردگی بعد از آن به ستوه آمده و خودتان را برای عدم کنترل خودتان اذیت کرده یا از چیزی که پرخوری وسواسی با بدن شما می کند دچار نگرانی شوید. اختلال پرخوری معمولا در اواخر دوره نوجوانی یا اوایل بزرگسالی شروع می شود، اغلب بعد از یک رژیم سخت.

در طول اختلال پرخوری، شما ممکن است حتی زمانی که گرسنه نیستید هم بخورید و خیلی بعد از اینکه سیر شدید هم به خوردن ادامه دهید. همچنین ممکن است آنقدر سریع غذا بخورید که به سختی متوجه چیزی که می خورید یا مزه می کنید باشید. با این حال برعکس بیماری بولیمیا، هیچ تلاش قاعده مندی برای جبران پرخوری ها از طریق استفراغ، روزه یا ورزش بیش از حد وجود ندارد.

ممکن است حس کنید که زیاده روی در خوردن برای لحظات کوتاهی آرامش بخش است و به تسکین عواطف ناخوشایند و احساس استرس، افسردگی یا اضطراب کمک می کند. اما سپس واقعیت خودش را نشان می دهد و شما در احساس تاسف و تنفر از خود غرق می شوید. پرخوری اغلب به اضافه وزن و چاقی منجر می شود که فقط خوردن افراطی را بیشتر می کند. هرچه احساستان در مورد خودتان و ظاهرتان بدتر باشد، برای مقابله با این احساس بیشتر از غذا استفاده می کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
نسرین حسنی