داشتن ناخن های بلند و مرتب زیبایی را به دست های شما اضافه می کند. به همین دلیل اغلب  خانم ها دوست دارند ناخن های بلند، محکم و مرتبی داشته باشند. در این مطلب راه های مختلفی برای بلند شدن ناخن ها، تقویت و استحکام آنها پیشنهاد شده است.

 

مخلوط لیموترش و شکر

مواد لازم :

  • لیمو ترش متوسط ۱ عدد
  • نصف قاشق غذاخوری شکر

نحوه ی تهیه و استفاده ی مواد :

آب لیمو ترش را بگیرید و با شکر مخلوط کنید، بهتر است در مخلوط کن بریزید تا به خوبی مخلوط شوند. مواد را با پنبه یا گوش پاک کن هر شب قبل از خواب به روی ناخن های دست و پایتان بمالید و صبح با اب گرم بشویید . اگر روزها این کار را انجام می دهید حداقل باید مواد تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه روی ناخن هایتان بماند و سپس بشویید. این کار باعث افزایش سرعت رشد ناخن ها می شود.

مصرف مکمل بیوتین

بیوتین یکی از انواع ویتامین های B  است که به عنوان ویتامین دوستدار مو و ناخن شناخته می شود. نتایج پژوهش ها حاکی از این است که این مکمل تاثیر بسزایی بر سلامت موها و مراقبت از ناخن ها دارد. بیوتین در مواد غذایی زیر یافت می شود:

  • تخم مرغ آب پز
  • مخمر جو
  • دانه های روغنی
  • غلات کامل
  • لوبیا سویا و دیگر انواع لوبیا
  • گل کلم
  • موز
  • قارچ

ماساژ روغن زیتون

روغن زیتون نه تنها برای پوست و مو بلکه تاثیر زیادی بر رشد ناخن ها دارد. به عبارت دیگر روغن زیتون یکی از بهترین و موثرترین مواد طبیعی شناخته شده برای تقویت و رشد سریع ناخن ها است.

برای تقویت ناخن ها با روغن زیتون، بهتر است ابتدا روغن زیتون را حرارت دهید و هر شب قبل از خواب دست ها و ناخن های خود را با آن ماساژ دهید. روغن زیتون نه تنها ناخن ها را مرطوب نگه می دارد بلکه از خشک شدن و شکنندگی آنها جلوگیری می کند.  این روش را هر روز تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه خود برسید.

سیر درمانی

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما سیر به رشد ناخن ها کمک می کند. در حقیقت سیر یکی از بهترین داروهای درمانی در طبیعت است. سیر سرشار از سلنیوم است و هنگامی که بدن ما فاقد سلنیوم باشد رشد و استحکام ناخن ها ضعیف می شود.

برای تقویت رشد و استحکام ناخن ها، سیر را رنده کنید و یا برش بزنید و یک یا دو بار در هفته ناخن های خود را با سیر ماساژ دهید. سپس بگذارید تا خشک شود. ناخن ها آب سیر را به خود جذب می کنند و از درون تغذیه می شوند.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل حاوی مواد مغذی مهمی است که برای تقویت، حفظ رطوبت و همچنین درمان قارچ ناخن و عفونت های کوتیکول مفید است. در حقیقت یکی از روش های درمانی خانگی برای رشد و تقویت ناخن ها استفاده از روغن نارگیل است.

برای تقویت ناخن ها شب ها قبل از خواب دست ها و ناخن های خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. همچنین می توانید ¼ فنجان روغن نارگیل ارگانیک، ¼ فنجان عسل و 4 قطره اسانس رزماری را با هم مخلوط کنید و حدود 20 ثانیه آن را گرم کنید، پس از آن ناخن های خود را به مدت 15 دقیقه در آن بگذارید.

روغن بادام تلخ و شیرین

یکی از مفیدترین روش های خانگی برای رشد ناخن ها استفاده از روغن بادام تلخ و شیرین است، زیرا روغن بادام یک منبع غنی از ویتامین E است که نه تنها از ترک خوردن و خشک شدن ناخن ها جلوگیری می کند بلکه رطوبت کافی را به ناخن ها می رساند.

برای استفاده از این روش، مقداری روغن بادام را بر روی دست ها و ناخن های خود بریزید و آن را ماساژ دهید و بگذارید تا روغن به خوبی جذب شود. بهتر است این روش را برای دو هفته هر روز تکرار کنید تا نتیجه ایده آل بگیرید.

نوشیدن آب

آب نقش مهمی برای سلامت بدن و ناخن ها دارد. به همین دلیل فراموش نکنید که باید روزانه هشت لیوان آب بنوشید. با پیروی از این نکات ساده خیلی زود متوجه تغییر در سلامت ناخن های خود خواهید شد.

آب پرتقال

آب پرتقال به دلیل داشتن ویتامین C  و اسیدفولیک به رشد و تقویت ناخن ها کمک می کند. برای استفاده از این روش طبیعی ناخن های خود را به مدت 10 دقیقه در آب پرتقال تازه فرو کنید و سپس آنها را با آب گرم بشویید و سپس کرم مرطوب کننده به دست های خود بمالید. بهتر است از این روش روزی یک بار استفاده کنید.

وازلین

وازلین به تقویت ناخن های دست و پای شما کمک می کند و می تواند ناخن ها را سفت و محکم کند. پس دست های خود را با آب و صابون بشویید و مقداری وازلین را بر روی کل دست و ناخن ها بمالید و ماساژ دهید، بگذارید 5 دقیقه بماند و سپس با آب و صابون بشویید.