یک پدر و مادر آگاه، باید به سلامت بدن خود و کودکشان اهمیت بدهند. شما نه تنها مسئول سلامت و تغذیه خودتان هستید، بلکه باید سلامت و تغذیه ی فرزندان خود را نیز کنترل کنید.با رشد و نمو روز افزون فرزندتان، او به مقادیر بیشتری نسبت به سایر بزرگسالان،به تأمین مواد مغذی ضروری احتیاج دارد. تأمین روزانه ی مواد مغذی کافی، به فرزندتان این امکان را می دهد تا در سلامتی او سهیم باشید.

 

 

 

به آنها شیر بدهید

شیر برای کودکان بسیار مناسب است. کلسیم و فسفر، دو ماده ی معدنی اساسی موجود در شیر، برای رشد استخوان های سالم، دندان ها و ناخن های کودک ضروری هستند. شیر همچنین با ویتامین D، که یکی دیگر از مواد مغذی ضروری برای سلامت استخوان هاست، ترکیب شده است. این ماده خوراکی یک غذای کودک کامل، محسوب می شود. در روز های اول تولد و ماه ها اول ، کودک بهتر است با شیر مادر تغذیه کند .

 


تخم مرغ، یک غذای کودک بسیار مناسب

تخم مرغ ها به دلیل داشتن پروتئین زیاد، برای بچه های بزرگ وعده ی غذایی بسیار مناسبی هستند. پروتئین برای رشد کودکان بسیار ضروری است. تخم مرغ، همچنین سرشار از ویتامین های گروه B نیز می باشد که نقش مهمی در رشد و عملکرد مغز انسان دارد. بعلاوه، حاوی: اسیدهای چرب امگا 3، ویتامین D، فولات، روی، آهن و سلنیوم است.

تخم مرغ را می توانید به روش های مختلفی طبخ کنید؛ به عنوان مثال: عسلی، نیمرو، اسکرامبل، آبپز، و به عنوان املت با گوشت و سبزیجات مختلفی که در دست دارید. هفته ای یک تا دو عدد تخم مرغ را به صورت آبپز می توانید برای صبحانه درست کرده و سرو کنید. علاوه بر این، پروتئین های موجود در تخم مرغ، انرژی پایداری را برای بدن تأمین می کنند تا کودک شما در طول روز پر انرژی باشد.

 

کلم بروکلی را به رژیم غذایی کودکتان اضافه کنید

کلم بروکلی یک نوع گیاه سبز سالم، سرشار از فیبر و برای رشد کودکان ضروری است. گذشته از فیبر، کلم بروکلی حاوی مواد مغذی حیاتی، همچون: آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم، روی، اسید فولیک و کلسیم می باشد.

 

بلوبری را به غذای کودک خود اضافه کنید

طعم بلوبری برای کودکان بزرگسال، بسیار خوشمزه و فوق العاده است. بلوبری ها از نظر ارزش غذایی، بسیار غنی و خوب می باشند. بلوبری یکی از بهترین مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است که به محافظت از بدن در برابر سموم مضر کمک می کند.

 

ماست های طعم دار و یونانی یک وعده ی غذایی مناسب برای کودکان

ماست، به ویژه ماست یونانی (که پروتئین بیشتری دارد) برای رشد کودکان بسیار مفید است.

مصرف زیاد شیر، ماست و نوشیدنی های مبتنی بر شیر یا ماست، به دلیل کاهش چربی در بدن، موجب تناسب اندام  می شوند. باکتری های غنی موجود در ماست، سیستم ایمنی بدن و فرآیند هضم غذا را تقویت کرده و بهبود می بخشند.

 

برای محافظت از بدن، سیب زمینی شیرین بخورید

سیب زمینی شیرین، یکی از مغذی ترین سبزیجات در رتبه بندی آن محسوب می شود. سیب زمینی شیرین، حاوی بتاکاروتن و سایر کاروتنوئیدهاست که برای بینایی ضروری و یک غذای کودک کامل است.

 

پنیر را به وعده های غذای کودک اضافه کنید

شیر یا فرآورده های لبنی مانند: پنیر، کره و ماست اجزای مهم رژیم کودکان است.

 

 

منبع